Her har vi samlet ofte stilte spørsmål om lagring
Er det fortsatt noe du lurer på er det bare å kontakte oss på 40 123 100
Hvordan bestiller jeg?
Bestilling gjøres på nettsiden vår. Klikk her for å se og fylle ut bestillingsskjemaet.
Kan jeg endre startdato etter bestilling?
Ja, vi er fleksible og det er ikke noe problem om du vil endre på oppstartsdato etter at du har bestilt.
Hvor lenge før bør jeg bestille?
I høysesong rundt nyttår og før og etter sommerferien anbefaler vi at du bestiller så snart du vet at du skal ha et lager. Resten av året har vi vanligvis lager ledig på kort sikt og kan gi tilgang på dagen.
Kan jeg avbestille om jeg angrer?
Ja, du kan avbestille frem til avtalt oppstartsdato.
Kan jeg se avtalevilkårene før bestilling?
Ja, avtalevilkårene finner du link til i bestillingsskjemaet vårt
Kan jeg se på lageret før jeg bestiller?
Ja, vi tillater visning av lager før du bestiller. Ta kontakt med oss på 40 123 100 for å avtale visning.
Må jeg være fylt 18 for å bestille?
Ja, du må være myndig for å leie lager. Er du under 18 kan du få foreldrene dine eller annen myndig person til å leie lageret på vegne av deg.
Hva koster det?
Pris på lagerleie varierer fra sted til sted og lagerstørrelse. Klikk deg videre her for å se prisoversikt på ditt nærmeste lager.
Hvordan betaler jeg?
Betaling gjøres via Min Side, der kan du administrere dine betalingskort.
Tar dere depositum for leie av lager?
Vi tar ingen depositum ved leie.
Må jeg være kredittverdig?
Ja, vi bruker selskapet Bisnode til å utføre kredittsjekk.
Er det mulig å få rabatt ved langtidsleie?
Vi gir -5% rabatt ved forskuddsbetaling av 6 måneder. -10% rabatt ved forskuddsbetaling for 12 måneder. Kontakt oss eventuelt for et tilbud.
Er det rabatt ved leie av en eller flere enheter?
Vi gir -10% rabatt for leie av enhet nr 2. Kan ikke kombineres med andre rabatter.
Tilbyr dere studentrabatt?
Hvor lang er oppsigelsestiden?
Leieforholdet fornyes automatisk med én kalendermåned av gangen.
Ved oppstart av leieforholdet på en dato som ikke er den første i måneden, betaler du for perioden fra oppstartsdatoen og ut den gjeldende måneden. Deretter faktureres leien per hele kalendermåneder.
Oppsigelsestiden er 30 dager og trer i kraft fra betalingsdatoen som er registrert hos oss, etter at du har sendt inn skriftlig oppsigelse. Oppsigelse skal sendes per e-post til post@123minilager.no eller via vår chat på 123minilager.no
Eksempel: Hvis din trekkdato er den 1. i måneden, og du sier opp leieforholdet den 14. mars, vil oppsigelsestiden begynne å løpe fra den 14. mars. Du vil da bli fakturert for perioden fra 1. til 14. april. Leieforholdet avsluttes 14. april, og du vil bli fakturert for denne perioden frem til oppsigelsens sluttdato (14. april).
Hva gjør jeg når lageret skal leveres tilbake?
Følg instruksene du mottar via e-post etter registrert oppsigelse. Flytt ut alle tingene og sørg for at det er i samme stand som da du overtok det. Gi oss en enkel beskjed når du har flyttet ut via post@123minilager.no
Kan jeg bruke min egen hengelås?
Nei. Av sikkerhetsmessige årsaker tillater vi kun bruk av hengelås klasse 3 som lånes av oss. Du som kunde sparer penger og vi sparer miljøet!
Hvor henter jeg hengelåsen?
Er lageret døgnåpent?
Kan vi levere container utenfor døren?
Nei, dessverre. Vi har kun lagercontainer på våre avdelinger.
Hvor er avdelingene deres?
Vi har avdeling flere steder i Norge. Se våre avdelingen med lager her.
Har dere temperert minilager?
Ja, vi har temperert minilager. Trykk her for å se oversikt over avdelinger.
Er det noe man ikke kan lagre i en lagerbod/container?
Eksplosiver som dynamitt, fyrverkeri med videre kan ikke lagres i våre containere. Det samme gjelder miljøskadelig avfall som olje, drivstoff eller gass. Gjenstander følsomme for temperatursvininger bør lagres i temperert lager.
Hvor mye får man plass til i en container?
Vi har laget en egen side med mål på container og informasjon om hvor mye man får plass til i lageret.
Er lagercontaineren tett?
Containeren er vindtett og vanntett.
Er lagercontaineren ventilert?
Ja, alle våre lagercontainere har åtte skjermede ventilasjonsluker som sørger for gjennomlufting.
Har dere fortollingslager?
Nei, vi har ikke fortollingslager. Vårt lager på Alna er like ved tollvesenet, så etter fortolling kan dine varer gjerne lagres hos oss en periode.
Har dere samarbeid med flyttebyrå?
Ja, vi har et samarbeid med Majoren Flyttebyrå Oslo. De tilbyr profesjonell flyttehjelp i Oslo og omegn, og kan hjelpe med både privat- og bedriftsflytting. Gjennom vårt samarbeid kan vi anbefale en pålitelig partner som gjør flytteprosessen enklere for våre kunder.
Har dere samarbeid med vaskebyrå?
Nei, det har vi dessverre ikke.
Tilbyr dere tilhengerutleie?
Vi tilbyr gratis tilhengerutleie ved avdeling Alna Senter og Drengsrud gjennom Freetrailer. Les mer om vårt samarbeid med Freetrailer her.
Hvordan er det med forsikring hos dere?
Leietaker må ordne forsikring selv. Containere er forsikringsgodkjent klasse 3. Noen forsikringsselskaper inkluderer leie av bod i innboforsikringen, kontakt ditt byrå for mer informasjon.