fbpx

Personvernerklæring 123 Minilager AS

Revidert 26.07.23

1. Innledning

Denne personvernerklæringen gjelder for 123 Minilager AS og forklarer hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern. 123 Minilager er opptatt av personvernet ditt og bestreber seg alltid på å beskytte dine personopplysninger på best mulig måte. Denne erklæringen vil blant annet hjelpe deg til å forstå hva slags personopplysninger som 123 Minilager samler inn, og hvordan disse brukes. Ved å godta denne personvernserklæringen for nettstedet; 123 Minilager.no i forbindelse med kjøp/bestilling eller når du oppgir personopplysninger, samtykker du i behandlingen av dine personopplysninger som beskrevet nedenfor.

123 Minilager AS, ved daglig leder, er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Erklæringen inneholder opplysninger du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedene våre (personopplysningsloven § 19) og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18 1. ledd).

123 Minilager AS grunnlag for å behandle personopplysninger vil variere, men vil i henhold til personopplysningsloven § 8 bokstav a og b bestå av samtykke fra den registrerte eller fordi det er lovpålagt. Videre kan det være nødvendig å behandle personopplysninger for å oppfylle en avtale med den registrerte eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse. Samtykke til behandling av personopplysninger kan når som helst trekkes tilbake i henhold til GDPR artikkel 13 (2) bokstav c.

2. Om personopplysninger og regelverket

Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan være navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøps- og adferdshistorikk.

All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Det er daglig leder som er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med lovens regler. Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes.

3. Hva slags opplysninger samler vi inn?

For å kunne levere så gode tjenester som mulig er vi avhengige av å samle inn ulike typer informasjon, inkludert personopplysninger om deg. Under følger en oversikt over hvordan vi typisk samler inn personopplysningene og hvilke opplysninger dette typisk er. Vi samler ikke inn sensitiv informasjon.

a) Opplysninger du selv gir til oss

Når du registrerer deg på vår nettside, må du oppgi en del informasjon som lagres av oss, slik som navn, e-postadresse og mobilnummer. Vi vil også lagre opplysninger når du kontakter oss senere. Informasjonen du oppgir kan også berikes ved hjelp av oppslagstjenester eller sosiale medier du gir oss tilgang til.

b) Opplysninger vi får gjennom bruk av tjenestene våre

Når du bruker våre tjenester, registrerer vi informasjon om hvilke tjenester du bruker og hvordan du bruker dem. Vi samler blant annet informasjon om:

I) Din enhet og din internett-tilkobling

Vi kan registrere informasjon om enheten du benytter, for eksempel produsent av mobil/PC, operativsystem og nettleser. Vi kan også samle informasjon om tilkoblingen til våre tjenester, som IP-adresser, nettverks-id, informasjonskapsler og unike identifikasjonsfiler.

II) Bruk av tjeneste eller kjøp

Vi registrerer informasjon om din bruk av tjenestene, som hvilke sider du er inne på, når du er inne på sidene samt hvilke funksjoner du har brukt på sidene.

c) Opplysninger vi får fra andre kilder

Kundeservice blir utført av 123 Minilager. Vi har inngått databehandleravtaler med de selskapene som behandler opplysninger for oss, og disse utleverer ikke opplysninger til tredjeparter. Følgende selskap utenfor 123 Minilager er sentrale når dine opplysninger behandles:

  • Jotform –  Innhenting av opplysninger fra brukere via nettsiden.
  • 6Storage – Administrasjon og lagring av leietakerinformasjon.
  • Stripe –  Behandling av betalingskort.
  • Zendesk – Behandling av henvendelser via e-post.
  • Intercom – Behandling av henvendelser via e-post og chat.
  • Signicat – Oppbevaring og signering av leieavtaler.
  • Conta – Administrasjon av fakturaer og ordre.
  • Google – Anonymiserte og aggregerte bruksopplysninger for bruk av våre digitale tjenester.
  • Facebook – Anonymiserte og aggregerte bruksopplysninger for bruk av våre digitale tjenester i forbindelse med annonsering.
  • Formilla – Anonymisert innhenting av opplysninger fra brukere via nettsiden

.

d) Informasjonskapsler og annet innhold som lagres lokalt

Når du bruker våre tjenester eller er inne på våre nettsider, lagres informasjonskapsler og annen data som senere kan leses av oss. Informasjonskapsler (cookies) brukes for å bedre brukeropplevelsen på nettstedet. En informasjonskapsel er en tekstfil som ved besøk på eller interaksjon med en nettside legges i din nettleser internminne.

Du har muligheten til å hindre at vi plasserer slike informasjonskapsler i din nettleser. De fleste moderne nettlesere (Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera, etc.) er innstilt på å akseptere informasjonskaplser automatisk, men du kan selv velge å endre innstillingene slik at cookies ikke blir akseptert. Ulempen ved å deaktivere informasjonskapsler i nettleseren din er at nettstedet ikke vil fungere optimalt.

e) Automatiske vurderinger

Gjennom analyse av dine kjøp og atferd kan det utledes automatisk kategorisering av deg som kunde.

4. Hva brukes opplysningene til?

Vi bruker personopplysninger til følgende formål:

a) For å levere og forbedre tjenestene våre

Vi bruker personopplysninger for å levere tjenestene våre til deg. For eksempel trenger vi personopplysninger for vi skal kunne kontakte deg og, for å kunne betale for tjenestene/varene vi leverer. Kontakter du oss via kundeservice, avhengig av hva henvendelsen gjelder og hvilken kanal du bruker (chat, telefon og/eller mail) vil vi kunne ha behov for å vite hvem du er, din kjøpshistorikk hos oss, din adresse eller telefonnummer. Vi innhenter opplysninger vi trenger for å hjelpe deg.

Vi bruker også personopplysninger for å sikre en best mulig brukeropplevelse for deg, blant annet ved å tilpasse visningen av innholdet til din skjerm/enhet og å sørge for raskest mulig lasting av sidene.

b) For å tilpasse tjenestene, gi deg anbefalinger og relevant markedsføring
Vi ønsker å gi deg anbefalinger, produktinformasjon og tjenestetilpasninger som er mest mulig relevant for deg. Dette vil både bli gitt på bakgrunn av din egen atferd, f.eks. på bakgrunn av hvilke produkter og tjenester du har brukt eller kjøpt, annonser du har klikket på, eller artikler du har lest, og på bakgrunn av atferden til andre brukere med liknende bruksmønster som deg.

c) For å forbedre digital kommunikasjon og annonsering
Vi bruker dine personopplysninger for å forbedre vår annonsering. Ved å opprette en profil hos oss godtar du målrettet annonsering gjennom programmatiske kjøp og målrettet annonsering gjennom sosiale medier der din persondata vil benyttes i kjøp av slik annonsering.

d) For å utarbeide statistikk og forstå markedstrender

Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender. Dette gjør vi for å kunne forbedre og videreutvikle produkttilbudene og tjenestene våre. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.

e) For å forhindre misbruk av tjenestene våre

Vi bruker personopplysninger for å forhindre misbruk av tjenestene våre. Misbruk kan være forsøk på å logge på andres kontoer, forsøk på svindel, “spamming”, hets, sjikane og andre handlinger som er forbudt etter norsk lov.

5. Deling av opplysninger

123 Minilager AS deler i noen tilfeller personopplysninger med andre selskaper som utfører tjenester på våre vegne. Dette er først og fremst for å gi deg en tryggere og bedre handleopplevelse. Her er de viktigste eksemplene:           

a) Når andre utfører tjenester på våre vegne

For eksempel web- og markedsføringsbyråer til å drifte nettbutikken og vise deg målrettet markedsføring samt lage kampanjer. Disse har ikke lov til å bruke disse personopplysningene til noe annet enn å utføre tjenester for 123 Minilager AS.

b) Ved mistanke om lovbrudd

Vil informasjon kunne utleveres til offentlige myndigheter etter begjæring. Vi vil også kunne utlevere informasjon ved mistanke om svindel, eller informasjon som er nødvendig for å avklare konkrete tvister.

6. Sletting / administrering av personopplysninger

Vi er lovpålagt til å holde på visse personopplysninger. Eksempler på dette er:

  • Lov om bokføring
  • Ordredata iht. angrerett
  • Ordredata iht. garantier.

Du har krav på at alle våre opplysninger om deg skal kunne slettes på oppfordring, dersom vi ikke er lovpålagt om å lagre disse. Du kan henvende deg angående dette ved å oppheve ditt kundeforhold via e-post, til: post@123minilager.no

Du kan selv påvirke hvilke personopplysninger vi skal ha om deg og hvordan vi skal bruke disse. Du kan gjøre dette ved å kontakte oss på e-post eller tlf. 40 123 100

Hvis du oppdager feil i opplysningene vi har om deg, kan du ta kontakt med oss slik at vi kan rette opp i dette.

7. Sikring av personopplysninger

Sikkerheten for dine personopplysninger er viktig for 123 Minilager. Vi bruker hensiktsmessige sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger som er under vår kontroll mot uautorisert tilgang, innhenting, bruk, videreformidling, avsløring, kopiering, modifisering eller avhending.

8. Særlig om markedsføring i e-post og SMS

Dersom du har et aktivt kundeforhold til oss, kan vi sende deg markedsføring på e-post eller med andre elektroniske kommunikasjonsmetoder i henhold til markedsføringsloven § 15. Det inkluderer nyhetsbrev og andre henvendelser vedrørende innhold, tjenester, tilbud, kampanjer og arrangementer fra oss, via e-post, telefon, SMS og sosiale medier.
Dersom du derimot ikke har et aktivt kundeforhold, vil vi bare sende slik markedsføring hvis du har gitt oss et samtykke til dette. Din persondata kan også brukes til å tilpasse denne kommunikasjonen. Du kan når som helst enkelt og kostnadsfritt melde deg av markedsføringshenvendelser gjennom avmeldings-funksjonen i e-postene/SMS-ene.  

9. Overvåkningskameraer

123 Minilager har overvåkingskameraer montert på de fleste avdelingene. Alle opptak slettes automatisk i henhold til gjeldende lovgiving. Dersom det er sannsynlig at et opptak vil bli utlevert til politiet, kan opptaket oppbevares i inntil 30 dager.

10. Eksterne lenker

Nettstedet kan, fra tid til annen inneholde lenker til eksterne nettsteder. Vi er ikke ansvarlige for retningslinjer for personvern eller innhold på slike nettsteder.

11. Endringer i personvernerklæringen

Vi vil med jevne mellomrom kunne oppdatere eller endre personvernerklæringen. Ved større endringer vil vi informere om dette.

12. Rett til å klage

Du har rett til å klage til en tilsynsmyndighet, her Datatilsynet, i henhold til GDPR artikkel 13 (2) bokstav d.
Du har også rett til å få behandlingen begrenset i visse tilfeller iht. GDPR art. 18.

13. Kontaktinformasjon og behandlingsansvarlig

Behandlingsansvarlig i 123 Minilager AS er daglig leder, Patrick Melleby.

E-post: patrick@123minilager.no

Tlf: 40 123 100

Har du spørsmål om vår personvernerklæring eller om vår bruk av personopplysninger, ta gjerne kontakt med oss på post@123Minilager.no og merk e-posten med personvernerklæring.