Ofte stilte spørsmål
Få raske svar om bestilling, åpningstider, priser, oppsigelse og mer.
Bestilling
Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller enkelt via nettsiden vår. Gå til bestillingsskjemaet og fyll inn dine opplysninger. Klikk her for å bestille.
Kan jeg endre oppstartsdato etter bestilling?
Ja. Du kan endre oppstartsdato etter bestilling. Ta kontakt så hjelper vi deg å justere.
Hvor lenge før bør jeg bestille?
I høysesong rundt nyttår og i sommerperioden anbefaler vi å bestille så snart du vet at du trenger lager. Resten av året har vi vanligvis ledig kapasitet og kan gi tilgang på dagen.
Kan jeg avbestille om jeg angrer?
Ja. Du kan avbestille uten kostnad frem til avtalt oppstartsdato.
Kan jeg se avtalevilkårene før bestilling?
Ja. Du kan lese våre avtalevilkår før du bestiller.
Kan jeg se på lageret før jeg bestiller?
Ja. Du kan avtale en visning av lageret. Kontakt oss på 40 123 100 eller via kontaktskjemaet for å avtale visning.
Må jeg være fylt 18 for å bestille?
Ja. Du må være myndig (over 18 år) for å leie. Hvis du er under 18, kan en foresatt eller annen myndig person leie på dine vegne.
Pris & betaling
Hva koster det?
Prisen varierer etter avdeling og størrelse på lageret. Se vår prisliste for oversikt over priser for ditt nærmeste lager.
Hvordan betaler jeg?
Betaling skjer månedlig via Min Side hvor du administrerer dine betalingskort.
Tar dere depositum for leie av lager?
Nei, vi krever ikke depositum ved leie.
Må jeg være kredittverdig?
Ja. Vi gjennomfører kredittsjekk via Bisnode ved bestilling.
Er det mulig å få rabatt ved langtidsleie?
Ja. Vi gir 5 % rabatt ved forskuddsbetaling av 6 måneder og 10 % rabatt ved forskuddsbetaling av 12 måneder. Kontakt oss for et tilbud.
Er det rabatt ved leie av en eller flere enheter?
Ja. Vi gir 10 % rabatt på enhet nr. 2. Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter.
Tilbyr dere studentrabatt?
Ja. Vi tilbyr 15 % rabatt ved fremvisning av gyldig studentbevis.
Har dere bedriftsavtaler?
Nei. Ta kontakt med kundeservice for et tilbud dersom din bedrift ønsker å leie lager hos oss.
Kan bedrift få faktura på EHF eller e-post?
Ja. Alle bedrifter kan få faktura på EHF eller e‑post, men dette forutsetter en godkjent kredittsjekk av foretaket. Bedrifter kan også betale med betalingskort via Min Side.
Kan man få faktura per e-post eller efaktura som privatperson?
Nei. Vi sender ikke ut faktura per e‑post eller efaktura til privatpersoner. Alle privatpersoner må betale med betalingskort via Min Side.
Oppsigelse
Hvor lang er oppsigelsestiden?
Leieforholdet fornyes automatisk med én kalendermåned av gangen.
Ved oppstart av leieforholdet på en dato som ikke er den første i måneden, betaler du for perioden fra oppstartsdatoen og ut den gjeldende måneden. Deretter faktureres leien per hele kalendermåneder.
Oppsigelsestiden er 30 dager og trer i kraft fra betalingsdatoen som er registrert hos oss, etter at du har sendt inn skriftlig oppsigelse. Oppsigelse skal sendes per e‑post til post@123minilager.no eller via vår chat på 123minilager.no.
Eksempel: Hvis din trekkdato er den 1. i måneden, og du sier opp leieforholdet den 14. mars, vil oppsigelsestiden begynne å løpe fra den 14. mars. Du vil da bli fakturert for perioden fra 1. til 14. april. Leieforholdet avsluttes 14. april, og du vil bli fakturert for denne perioden frem til oppsigelsens sluttdato (14. april).
Hva gjør jeg når lageret skal leveres tilbake?
Følg instruksene du mottar via e‑post etter registrert oppsigelse. Flytt ut alle tingene og sørg for at det er i samme stand som da du overtok det. Gi oss en enkel beskjed når du har flyttet ut via post@123minilager.no.
Tilgang & åpningstider
Kan jeg bruke min egen hengelås?
Nei. Av sikkerhetsmessige grunner tillater vi kun bruk av klassifisert hengelås klasse 3 som lånes av oss. Dette sparer deg for kostnader og oss for miljøet.
Hvor henter jeg hengelåsen?
Hengelåsen vil henge klar på lagerboden når du overtar enheten.
Er lageret døgnåpent?
De fleste avdelinger med lagercontainere er døgnåpne, men avdelingen på Skedsmokorset har åpningstid mellom 06.00 – 23.00. Lagerboder som ligger inne i våre lagerbygg har åpningstid mellom 05.00 – 23.00.
Kan dere levere container til døren?
Vi tilbyr ikke levering av containere til kundens dør. Containerne er tilgjengelige på våre avdelinger.
Kan flere få tilgang til min tempererte lagerbod?
Ja. Dersom du ønsker at flere skal ha tilgang til din lagerbod må du sende oss en e‑post til post@123minilager.no med navn og telefonnummer. Det er kun bestiller som har tilgang til port/dør ved oppstart av lager. Du trenger ikke stå utenfor døren for å åpne, den kan åpnes hvor som helst og hvor enn du måtte befinne deg.
Generelt
Hvor er avdelingene deres?
Vi har avdelinger flere steder i Norge. Se vår oversikt over avdelinger.
Har dere temperert minilager?
Ja. Vi tilbyr tempererte minilagre i flere avdelinger. Se oversikten over avdelinger for detaljer.
Er det noe man ikke kan lagre i en lagerbod eller container?
Ja. Det er forbudt å lagre eksplosiver (som dynamitt og fyrverkeri), miljøskadelig avfall som olje, drivstoff og gass. Gjenstander følsomme for temperatursvingninger bør lagres i temperert lager.
Hvor mye får man plass til i en container?
Vi har laget en side med mål og volum for container. Se mål på container for informasjon om hvor mye du får plass til.
Er lagercontaineren tett?
Ja. Containerne er vindtette og vanntette.
Er lagercontaineren ventilert?
Lagercontaineren har opp til 10 ventilasjonsluker, mens noen har så få som fire stk. Ventilasjonslukene hjelper med lufting av containeren når den er lukket.
Er lagercontainer isolert?
Nei. Lagercontainer er ikke isolert og følger utetemperaturen.
Har dere fortollingslager?
Nei. Vi har ikke eget tollager. Vårt lager på Alna ligger nær tollvesenet, så etter fortolling kan varene dine lagres hos oss en periode.
Tjenester
Har dere samarbeid med flyttebyrå?
Ja. Vi samarbeider med Majoren Flyttebyrå Oslo som tilbyr profesjonell flyttehjelp i Oslo og omegn for både privat- og bedriftsflytting. Vi anbefaler dem gjerne til våre kunder.
Har dere samarbeid med vaskebyrå?
Nei. Vi har ikke samarbeid med vaskebyrå.
Tilbyr dere tilhengerutleie?
Ja. Vi tilbyr gratis tilhengerutleie ved avdeling Alna Senter og Drengsrud gjennom Freetrailer. Les mer om tilhengerutleie her.
Forsikring
Hvordan er det med forsikring hos dere?
Leietaker er selv ansvarlig for forsikring av egne eiendeler. Containerne er godkjent i forsikringsklasse 3. Enkelte forsikringsselskaper inkluderer leie av bod i innboforsikringen; ta kontakt med ditt selskap for mer informasjon.
Kontakt & hjelp
Hvordan kontakter jeg dere?
Du når oss på telefon 40 123 100 (man–fre 08–16) eller via e‑post post@123minilager.no.
For full oversikt over ordinære og avvikende åpningstider, se kundeservice – åpningstider. Der finner du også informasjon om vakttelefon og hvordan bestillinger behandles i høytider.